piątek, 21 listopada 2014

Księgarnia

Bardzo lubię chodzić do księgarni. Nawet jeśli nie mam zamiaru nic kupić. Lubię atmosferę tych miejsc, zapach i różnorodność towaru. Wczoraj byłam w Nicei i przechodząc koło ciekawie wyglądającej wystawy, weszłam do środka "La Sorbonne"
Po przejściu przez niepozorny przedsionek, znalazłam się w obszernym, industrialnym wnętrzu, z dużą ilością naturalnego światła wpadającego przez okna w dachu. Wspaniale! Wszędzie książki, książki i jeszcze więcej książek! Oprócz tego trochę materiałów papierniczych. Mnóstwo różnego rodzaju albumów, książek kulinarnych, dział dzięcięcy i literatura fachowa. Aż żałowałam, że nie znam jeszcze na tyle francuskiego, żeby sobie jakieś cacko tam kupić. Niektóre z nich wyglądały imponująco.







W Nicei jest bardzo wiele bocznych, niepozornych ulic, w których można znaleźć ciekawe specjalistyczne sklepy, restauracje, kawiarnie, galerie, antykwariaty i wiele innych. Za każdym razem, gdy tam pojadę, odkrywam coś interesującego. Niedawno byłyśmy z dziewczynami w ogromnej pasmanterii, gdzie można było kupić chyba wszystko co tylko przyjdzie do głowy osobie, która zajmuje się szyciem. Emi była zachwycona i oczywiście nie mogłyśmy stamtąd wyjść bez kupienia kilku fikuśnych guzików. Szkoda, że nie zrobiłam wtedy tam zdjęcia, ale byłam pewnie zbyt oszołomiona nadmiarem towaru...



2 komentarze:

  1. Ja tez uwielbiam ksiagarnie i zapach nowych ksiazek:)))))
    W Nicei na AV.Jean Médecin-budynek VIRGIN(po prawej stronie ulicy jesli idziesz od strony stacji pociagow)znajduje sie dosc przyjazna ksiegarnia z mila atmosfera,kawiarnia w srodku-pietrowa.Kupujac kawusie dostajesz nr kodu do darmowego wi-fi,wiec mozna posiedziec dluzej z tabletem np albo zakupiona ksiazka:)))Osobiscie najczesciej robie zakupy w Charlemagne;http://www.librairiecharlemagne.com/
    Ostatnio same czasopisma i polecam rowniez tobie;nie sa drogie a czytajac ksztalcisz umysl w zapamietywaniu francuskiego.Jesli czegos nie rozumiesz-slownik i tak idzie:)Pozdrawiam z Hyeres.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wskazówki, na pewno tam zajrzę! Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń