czwartek, 16 listopada 2017

Passiflora

Jakiś czas temu zobaczyłam niesamowity kwiat. Wyglądał jak jakieś żywe stworzenie, owad, czy coś podobnego ale okazało się, że to akurat kwitła Męczennica błękitna. Jadalna odmiana tej rośliny daje owoce, które często widzi się na opakowaniach soków o tropikalnych smakach czy obecne w egzotycznych deserach. Dużo ładniejsza według mnie jest nazwa łacińska Passiflora, która była słowem dobrze mi znanym, ale nigdy nie wiedziałam o co tak na prawdę chodzi. Teraz zobaczyłam to na własne oczy i był to tak oryginalny widok, że trzeba było uwiecznić go na zdjęciu. Miałam szczęście, można powiedzieć, bo taki pojedynczy kwiat kwitnie podobno tylko przez 24 godziny!

Oto ona w całej okazałości, przepiękna!


Mieszkając na południu Francji, mamy okazję zobaczyć wiele egzotycznych roślin, które rosną tu, bo klimat jest bardzo łagodny. Różnego rodzaju kwiaty kwitną przez okrągły rok i to jest bardzo przyjemne. Inne moje ulubione to takie:





























Aż bolą oczy od intensywności koloru. Ta roślina kwitnie tu latem i nie wiem jeszcze jak się nazywa. Wiem za to, że uwielbiam takie kolory i tutaj widać, że kontrowersyjne połączenie ostrego różu z pomarańczowym daje ciekawy efekt i wygląda bardzo naturalnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz