poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Na niedzielę najlepsze jest...

...ciasto czekoladowe.


Podzielę się przepisem, bo jest on bardzo łatwy i szybki a efekt baaardzo smaczny. U nas to ciasto znika w ekspresowym tempie.

Do ciasta potrzebujemy:

100 g gorzkiej czekolady
100 g masła
4 jaja
175 g cukru (ja daję biały i brązowy pomieszany)
cukier waniliowy
100 g mąki
Nie potrzeba proszku do pieczenia!

Na początku trzeba rozpuścić czekoladę razem z masłem w garnku na niedużym "ogniu" i potem trochę tę mieszankę przestudzić. W między czasie włączyć piekarnik, żeby się nagrzał do 175 stopni. Jaja ubijamy z cukrami mikserem na puszystą masę, Dodajemy ostudzoną czekoladę z masłem, ubijamy dalej, następnie mąkę i jeszcze trochę miksujemy. Mieszankę, która jest dosyć rzadka wlewamy do niedużej formy (moja ma średnicę 24 cm) wysmarowanej tłuszczem i lekko posypanej mąką. Pieczemy w temperaturze 175 stopni około 30 min. Powierzchnia może lekko popękać i się oddzielić, ale to nie szkodzi. Polewa i tak to przykryje.

Polewę robię z czekolady, którą akurat mam w domu. Tym razem była to czekoladowa kura, która została po świętach. My lubimy polewę z mlecznej czekolady, ale gorzka tez będzie dobra.
W tym samym garnku, który użyłam wcześniej do masła i gorzkiej czekolady do ciasta (bez umycia) rozpuszczam pokruszoną całą tabliczkę (lub kurę...) z dodatkiem słodkiej śmietanki - około pół szklanki ale to trzeba dodawać po trochu, mieszać i obserwować, jaka konsystencja powstaje. Można dodać łyżkę masła dla lepszego blasku. Gdy polewa zrobi się gładka, błyszcząca i lejąca jak płynny miód lejemy ją na ciasto. Wierzch posypałam orzechami pekan tym razem ale można dać wszystko co nam przyjdzie do głowy, również owoce takie jak na przykład maliny, albo nic.





































To ciasto zawsze się udaje. Mam nadzieję, że będzie smakowało tak jak nam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz