sobota, 27 maja 2023

Po prostu Lyon

 Lyon znajduje się kilkaset kilometrów od miejsca gdzie mieszkamy we Francji i tak jak duża jest ta odległość, tak bardzo według mnie różni się od miast południu. Architektura jest inna, nastrój miasta, restauracje i kawiarnie w innym stylu no i ludzie. Mieszkając w miejscu gdzie widzi się głównie emerytów, mam wrażenie że to właśnie do Lyon przyjechała cała ta młodzież, której u nas nie widać. W Nicei jest sporo młodych ludzi ale znaczna część z nich ma inną urodę, bardziej egzotyczną. Tutaj ludzie noszą dziwne okulary, mają nietuzinkowy styl, mam wrażenie, że bardziej pokazują siebie. To mi się bardzo podoba i dobrze się tu czuję. 

A ile jest nowoczesnych kawiarni, piekarni obok których trudno mi przejść obojętnie, sklepików z eleganckim rękodziełem to już osobna sprawa. Krótko mówiąc nic dziwnego że Emi dobrze się tu czuje. Z czego bardzo się cieszę.






Trochę tu jak w Lizbonie, części miasta leżą na rożnych wysokościach. 







Ciąg dalszy nastąpi…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz