niedziela, 6 marca 2022

Straszne

Chciałam coś tu napisać już od kilku dni, ale wciąż nie wiedziałam jak. Takie straszne rzeczy się dzieją, że nie wiedziałam, czy mogę zawracać komuś głowę, jakimiś swoimi przemyśleniami. Ostatecznie jednak piszę, żeby przekazać, że ludzie tutaj też się przejmują tą sytuacją i chcą pomóc w miarę możliwości. Okropne jest poczucie bezsilności. Natomiast zawsze można cos zrobić, nawet gdy się jest daleko. 

W piątek w Monako zorganizowano zbiórkę dla ludzi z Ukrainy. Było to koło lokalnego Carrefoura w którym mnóstwo ludzi robi zakupy. Rozdawano ulotki informujące o zbiórce i produktach, które są potrzebne. Widziałam, że sporo ludzi kupuje pieluchy, mleko dla niemowląt, środki higieniczne. Kiedy ja zaniosłam coś od nas, nie było tam dużo rzeczy jeszcze, ale było jeszcze wcześnie.

Dostaliśmy również informację ze szkoły Lidii o lokalnej zbiórce, w siedzibie organizacji charytatywnej blisko szkoły.

W Nicei dziś będzie manifestacja poparcia. Chyba to już kolejna, ale nie mam pewności.

Tutaj w okolicy mieszka sporo Rosjan. Z tego co wiem, niektórzy z nich mają wyprany mózg przez rosyjską propagandę, i mimo że mieszkają tutaj i maja dostęp do wszelkich mediów, to uważają, że to tylko "operacja wojskowa w obronie"!!!!! W głowie to się nie mieści! Oby szybko zmienili zdanie.

Niestety to co ludzie starają się robić, żeby pomóc, nie uratuje tych co nie uciekli z Ukrainy. I to jest straszne. Niech ten koszmar się już skończy a odpowiedzialni za to "nieludzie" odpowiednio ukarani. Tak jak zasłużyli.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz