sobota, 17 kwietnia 2021

Radio

Bardzo lubię słuchać radia. To mój towarzysz kiedy jestem sama w domu, źródło różnych informacji, spotkanie z ciekawymi ludźmi, "uprzyjemniacz" czasu w długie wieczory. Uważam, że to jakiej stacji ktoś słucha, mówi bardzo wiele o danej osobie. No i nie wyobrażam sobie życia bez słuchania radia.

Od przyjazdu do Francji słucham lokalnego Radia Riviera po angielsku dla wiadomości z regionu, Radio Monte Carlo po włosku dla muzyki i przyjemnego włoskiego luzu, Radio Monaco żeby posłuchać języka francuskiego, choć muzyka na dłuższą metę mi tam nie odpowiada. Staram się oczywiście słuchać stacji francuskich dla nauki języka, choć nie znalazłam ulubionej. Nigdy nie przestałam też słuchać polskich stacji radiowych przez Internet. Kiedyś była to głównie Trójka, choć męczyła mnie ilość reklam i coraz większe wpływy polityczne. Jednak kiedy ta stacja w pewien sposób się "skończyła" i wszystkie ulubione osobowości zniknęły z anteny, przeżyłam rodzaj żałoby - tak bardzo brakowało mi tego co lubiłam i głosów do których byłam przyzwyczajona. Słuchałam wówczas audycji archiwalnych, co było na szczęście możliwe.

Na szczęście, po złych czasach nastały lepsze, przynajmniej jeśli chodzi o radio. Podążając za lubianymi radiowcami znalazłam radia: Newonce , Nowy Świat oraz Radio 357 i teraz zamiast jednej ulubionej polskiej stacji mam aż trzy! I na dodatek bez reklam! Bardzo się cieszę z takiego obrotu sprawy i z przyjemnością wspieramy ich finansowo. Poza jakością treści i muzyki, nie bycie atakowanym kilkanaście razy dziennie marnej jakości reklamami pseudo lekarstw warte jest 10 złotych miesięcznie, zdecydowanie tak! Kupiliśmy sobie niedawno odbiornik radia internetowego i mamy teraz łatwy dostęp do wszystkich stacji na dobrej jakości głośniku, zamiast w telefonie, czy komputerze jak wcześniej. Ta cała sytuacja jest dowodem na to, jak z czegoś beznadziejnego może powstać coś nowego, lepszego i to w obecnej trudnej sytuacji na świecie. To daje nadzieję, że "jeszcze będzie przepięknie" i normalnie. Oby...

A to nasze śliczne kwiaty na stole, na które nie mogę się wprost napatrzeć. To nieoczywiste, eleganckie połączenie kolorów! Tylko natura potrafi coś takiego stworzyć.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz