niedziela, 5 października 2014

Nie pisałam

Ostatnio mało tu pisałam. Jakoś nie potrafiłam się tym zająć, totalny brak weny! Dziś już się zmusiłam, żeby napisać kilka zdań no i się udało.
U nas niestety infekcja wirusowa. Jednej nocy Lidka wymiotowała 7 razy, dwie noce później Emi. Zaliczyliśmy pranie dywanów i materacy, no ale co zrobić? Można tylko mieć nadzieję, że nie dopadnie i nas, dorosłych, tym bardziej, że Olek ma dziś wielką frajdę, bo dostał zaproszenie VIP na regaty w Nicei. Nie wiem jakie to łodzie, w każdym razie dosyć duże, no i on będzie mógł też jedną z nich popłynąć. Jeśli będą jakieś zdjęcia z tego to oczywiście z przyjemnością pokażę. Niestety my nie zobaczymy tego na żywo, bo Emi jest jeszcze dziś zbyt słaba na wycieczki do Nicei, szkoda ale trudno. My odpoczywamy w domu, popijając colę (która pomaga wyleczyć takie paskudztwo).

Pogoda wciąż ładna, mimo prognozy zapowiadającej deszczowy weekend. Siedzę właśnie na balkonie, w bluzce z krótkim rękawem, popijając kawę z dużego kubka. Kupiłam ostatnio bardzo dobrą, specjalną do mojego, jak ja to mówię: "wciskanego dzbanka". To się fachowo nazywa "french press" choć mi to się kojarzy bardziej ze Skandynawią - tam jest to bardzo popularny sposób parzenia kawy i herbaty. W tym momencie od razu zatęskniłam do tych północnych klimatów. Kiedyś bywałam często w Szwecji, teraz żyję w całkiem innym środowisku, całkowicie różnym i nawet nie ma tu Ikei! Najbliższe około 200 km stąd, we Francji lub we Włoszech. Podobno jest plan budowy tego sklepu w Nicei, ale lokalni sprzedawcy mebli mocno protestują - jak to zwykle robią Francuzi. Ostatnio był nawet strajk aptekarzy! Większość aptek była nieczynna przez cały dzień.


3 komentarze:

  1. Emka wyzdrowiej, Olek popłyń na łódce, Lidka nie wymiotuj a Mama ogarnij wszystko i wszystkich, jak wszystkie mamy na świecie. Do Szwecji jedź w nagrodę.

    OdpowiedzUsuń
  2. A propo skandynawskich klimatów i dzbanków typu press. Jak byłam w zeszłym tyg. w Danii to widziałam taki dzbanek co na zdjęciu w nowej odsłonie - jako że w designie od paru sezonów bardzo modna jest miedź to był taki dzbanek w wersji miedzianej plus szkło oczywiście. Nie mogłam się na niego napatrzeć. A u nas 9 stopni tylko dziś i liście lecą i kasztany leżą ...jesień.

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.nicematin.com/nice/ikea-sinstalle-a-nice-saint-isidore.1214209.html
    Jest projekt i do 2016 Ikea w Nicei powinna byc otwarta.U nas jest od dawna:)Zapraszam do GRAND VAR(Toulon,La Valette)

    OdpowiedzUsuń